Remarketing

Fokuseret markedsføring mod “lige ved og næsten” kunderne

Kender du det, at du står med et par sko i hånden nede i butikken, du prøver dem, men du ender alligevel med ikke at købe dem?
Det helt store spørgsmål er så, hvorfor købte du dem ikke og af hvilken grund?
Det kan være svært at svare på, og for en fysisk butik er den potentielle kunde mistet så snart han træder ud af døren.

Med remarketing har du mulighed for, at målrette specifikke annoncer mod netop de potentielle kunder der ikke gennemførte købet på din webshop.
Det vil sige, at ramme de brugere der har besøgt en bestemt landingsside/produkt de var interesseret i, men af den ene eller anden grund ikke gennemførte købet.

Lad os prøve, at tage fat i eksemplet med skoen igen, men denne gang på en webshop.
Du besøger en side med sko, du klikker ind på løbesko, du vælger en specifik Nike løbesko, du ligger den i kurven, men ender alligevel med ikke at købe den.

Modsat den fysiske butik har man online mulighed for at se hele kundens købsmønster, og identificere præcis, hvornår kunden mistede interessen og forlod siden igen.
I dette konkrete tilfælde har man mulighed for at lave målrettede annoncer mod Nike løbesko, der netop rammer den potentielle kunde i et ønske om, at få ham tilbage og gennemføre købet.

Derfor er remarketing et yderst effektiv våben, hvor du har mulighed for at ramme kunderne på områder, hvor de allerede har vist interesse, og “jagte” dem indtil de vender tilbage.

Opsæt de rigtige mål

Det er altafgørende, at man gør op med sig selv, hvem man gerne vil ramme, og hvorfor man gerne vil ramme dem.
Hos Terzet har vi i flere år arbejdet med opsætning og styring af remarketing kampagner, og vi ved hvad der skal til for at de også bliver en succes.
Derfor er følgende punkter essentielle overvejelser man ALTID bør gøre sig i forbindelse med opsætning af remarketing kampagner:

  • Hvem skal remarketing kampagnerne målrettes mod.
  • Hvilke budskab er det man gerne vil ud med.
  • Hvilke medier skal annoncerne vises på.
  • Hvor ofte skal den potentielle kunde have vist annoncerne.

Hos Terzet kan vi hjælpe dig med at komme godt igang med remarketing, og du er mere end velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller lignende.

Kontakt os her