Har du en klar & effektiv online strategi?

Du har sikkert også hørt om Facebook, Google, Youtube, Instagram, Linked In, Blogs, nyhedsbreve osv..!

Alle disse kanaler kan beskrives som Online Markedsføring, men hvordan skal du bruge det i virksomheden? Og er det ikke bare noget, alle os online marketing “nørder” har fundet på, for at stjæle dine penge?

Hvad betyder det at være online?

Online markedsføring gør det muligt for dig, at påvirke og ramme dine potentielle kunder, med de rigtige budskaber på det rette stadie i købsprocessen. Det lyder måske lidt popsmart, men det giver faktisk rigtig god mening!

De forskellige kanaler vi nævnte i starten, er alle redskaber du kan bruge til at påvirke den potentielle kunde. Derfor er det afgørende at du kender din målgruppe – ved hvilke udfordringer virksomheden står over for online, og ud fra disse oplysninger opbygger en klar og effektiv online strategi.

Et lille eksempel:
Lad os antage du står over for følgende udfordring:

  1. Du har et produkt, som ikke særlig mange kender til.
  2. Du ønsker at øge kendskabsgraden, da det er et nyt produkt på markedet.

Ud fra ovenstående oplysninger har du mulighed for at sammensætte og opbygge en online strategi.

Det vil i første omgang ikke give mening, kun at bruge en masse markedsføring kroner og energi på de betalte søgeord, som eksempelvis Google Adwords. Målet er i stedet at udbrede kendskabet til produktet, hvorfor din online strategi skal bygges op omkring den udfordring.

Du skal derfor fokusere på remarketing (Personer der har besøgt dit website), display annoncer, Youtube annoncer og de sociale medier som Facebook, Linked In, Instagram m.m., da du her har mulighed for at påvirke kunderne i den tidlige del af købsprocessen.

Online Strategi

Ovenstående eksempel er meget forenklet, men tankerne bag, samt måden du skal tænke på online er identisk. Gør ikke bare brug af en kanal, fordi du har hørt, at andre har succes med det, men tag altid udgangspunkt i din virksomhed, det enkelte produkt og vigtigst af alt kunden.

Ud fra de 3 parametre har du mulighed for at lave en målrettet og effektiv online strategi, hvor du rammer kunderne med de rette budskaber på forskellige stadier i købsprocessen i forhold til kundens online købsadfærd.

Visning over typisk købsadfærd i forhold til digitale medier.

Det handler ikke om at skyde med spredehagl, men om at ramme hovedet på sømmet. Derfor skal din online strategi forankres i virksomheden og forretningsmodellen, da selv den bedste strategi falder til jorden, hvis ikke organisationen støtter op om det.

Følg vores Blog & få tips til hvordan du får Succes Online!

Hos Terzet har vi i mange år beskæftiget os med Online Markedsføring og vi ønsker at dele vores viden og erfaring med dig.

Vi kommer vidt omkring forskellige emner, men fælles for dem alle er, at de omhandler online markedsføring samt forhåbentlig giver dig inspiration og mod til at kaste dig ud i det!

Vi vil hellere end gerne gå i dybden med emner og områder der interessere dig, så giv os endelig besked eller kontakt os, hvis du har spørgsmål eller lignende til vores opslag!

Vi glæder os til at komme i gang med Bloggen, og vi håber at du fik lidt inspiration til, hvorfor en klar og effektiv online strategi er afgørende for om du får succes online.