SEO

Hvad er det?

SEO, ligeledes kendt som ”Search Engine Optimization”, er en proces, hvor man går ind og arbejder med læsevenligheden af hjemmesiden/webshoppen, overfor søgemaskinerne og mennesker.

Søgeord, søgeord og søgeord – mange har stadig alt for meget fokus på søgeord, når de snakker om SEO. Ofte i en grad, der flytter fokus væk fra de ting som over tiden er blevet vigtigere end søgeord. Relevansen har altid været Google’s fokus, og det er i dag langt vigtigere end et søgeord.

Selvom søgeordene ikke længere er det vigtigste, må man ej glemme dem helt. Når vi arbejder med SEO, bruger vi dem som ”fokusord” – ord man bruger for at holde en retning, et tema eller et emne, når man skriver teksterne.

Der er mange måder at forbedre sin SEO på. Som termer bruger vi onpage og offpage SEO.
Onpage SEO er den vi har direkte indflydelse på da det her handler om vores egen hjemmeside.
Offpage SEO har vi knapt så meget indflydelse på da den foregår alle andre steder end på hjemmesiden. Skal man ændre på den "eksterne" optimering kræver det en større arbejdsindsats end den "interne".

Hvordan arbejder vi med det?

Hos Terzet tilbyder vi hjælp med SEO, i form af en månedlig aftale eller en engangsopgave. Vi anbefaler at køre det som en månedlig aftale, da det er en proces og ikke et produkt.

Vi arbejder med ovennævnte og meget mere, for at sikre jer de bedste resultater på Google.

Vi anbefaler altid at sammenkæde SEO med Adwords, da trafikken hjælper med at stige i placering.

Vi vil altid opfordre til at have et ”rank tracker” modul eller lignede på siden, da dette er den letteste måde at se effekten af arbejdet.

 

Onpage vs. Offpage

Onpage

Her arbejder man med fx:

  • Sidetitler
  • Metabeskrivelser
  • ALT-beskriver på billeder
  • Tekststruktur
  • Punktopstillinger
  • Fokussøgeordstæthed
  • links

Man kan se onpage SEO som, hvis man havde en fysisk butik. På samme måde som man ville arbejde med at forbedre sin butik ved at:

  • Designe butikken med en ekspert arkitekt
  • Bestemme produkterne og farverne
  • Sætte flotte dekorationer og andet op i butikken
  • Indrette butikken med ramper og automatiske døre
  • Holde butikken ren

Offpage

Her arbejder man med henvisninger som fx:

  • Artikler på nettet
  • Bloggere
  • Pressemeddelelse
  • Link fra samarbejdspartnere
  • Alt hvad der ikke ligger på hjemmesiden, men som man kan få værdi fra online og eventuelt påvirke

Man kan se offpage SEO som, hvis man havde en fysisk butik. På samme måde som man ville arbejde med at forbedre sin butik ved at:

  • Tale om butikken
  • Interessenter taler om butikken
  • Dele prøver ud
  • Avisen skriver om min butik
  • Alt med formålet at brande og tiltrække potentielle kunder i den fysiske butik

KONTAKT OS - så giver vi en kop kaffe